RETHINKING FASHION: MORE OUTSTANDING SPEAKERS CONFIRMEDFrom Big Data to Virtual Reality technology is eating up the world of fashion and changing the way we dress, shop, express ourselves and live.
New innovations in technology, biotechnology, and business models are allowing us to improve production and extend the life of precious items.
What does luxury mean to the millennials and the coming generation z and what are the greatest challenges facing the industry today?
Patty Diamond, Inanc Eray and Mattew Drinwater are involves in redirect and give a twist to the Fashion sector.
Patty Dimond is the COO of Value Retail Management in London.
Value Retail Management is the only company to specialize exclusively in the creation and operation of luxury outlet shopping destinations in key tourist markets through Europe and China.
She has more than twenty years of International experience in consumer markets, focus on restructuring, transformation and growth within multichannel retail, financial institutions and luxury brands across large public, private equity and owner operated companies. Patty is currently investing in Early Venture Companies, advising Private Equity and interested in NED roles.
Inanc Eray is a Founding Partner at Eray Carbajo.
Eray Carbajo is an international design brand working on all scales in the fields of design, architecture and urban planning.
Inanç designed a bikini made from a sponge-like material that repels water but absorbs oils, designed to help filter impurities from water and turn swimming to an "eco-friendly activity". His background is in Architecture. Throughout the 8.5 years he spent at the firm, he completed many significant projects such as the mix-use development Wangjing Soho in Beijing and the gallery expansion of Serpentine Sackler Gallery in London. Inanc also teaches and collaborates on projects at Istanbul Bilgi University, Pratt Institute and Parsons New School.
Matthew Drinkwater, head of the Fashion Innovation Agency, works at London College of Fashion where he heads up the Fashion Innovation Agency.
He delivered the world's first digital skirt for Nokia, wireless charging clothing for Microsoft, a 3D-printed bionic arm to help celebrate the launch of Star Wars: The Force Awakens and what Forbes described as 'the first example of truly beautiful wearable tech' for Disney. Matthew was named in the 100 most influential in the world of Wearable Technology, amongst the 'Top 15 people in UK tech' by BBC3 and as a 'fashion-tech trailblazer changing the course of retail' by Drapers.
REPLANTEÁNDONOS LA MODA: CONFIRMADOS MÁS PONENTES SOBRESALIENTES
Del big data a la realidad virtual, la tecnología está devorando el mundo de la moda y cambiando el modo en el que nos vestimos, compramos, nos expresamos y vivimos.
Las nuevas innovaciones en los ámbitos de la tecnología, biotecnología y en los modelos comerciales están permitiendo mejorar la producción y ampliar la vida útil de los artículos de lujo.
¿Qué significa el lujo y cuáles son los principales retos a los que deberá hacer frente el sector?
Patty Diamond, Inanc Eray y Matthew Drinkwater implicados en redirigir y darle una vuelta de tuerca al sector de la Moda.
Patty Dimond es directora de operaciones de Value Retail Management en Londres.
Value Retail Management es la única compañía especializada exclusivamente en la creación y negocio de tiendas de lujo en mercados claves de turismo entre Europa y China.
Patty cuenta con más de veinte años de experiencia internacional en mercados de consumidores, reestructuración, transformación y desarrollo dentro de la venta multicanal, instituciones financieras y marcas de lujo, a través de grandes empresasas, tanto públicas como privadas. Actualmente, Patty está invirtiendo en Early Venture Companies, asesorando sobre Private Equity e interesándose en las labores de los NED.
Inanc Eray es socio fundador de Eray Carbajo.
Eray Carbajo es una marca internacional de diseño que trabaja a gran escala en el ámbito del diseño, la arquitectura y la planificación urbana.
Inanç diseñó un bikini fabricado con un material similar a una esponja que repele el agua pero que absorbe los aceites, diseñado para ayudar a filtrar las impurezas del agua y convertir la natación en una "actividad respetuosa con el medio ambiente”. Su formación está centrada en la arquitectura. A lo largo de los ocho años y medio que pasó en la firma, llevó a cabo muchos proyectos importantes, como el desarrollo de uso mixto Wangjing Soho en Beijing y la expansión de la Serpentine Sackler Gallery en Londres. Inanc también enseña y colabora en proyectos en la Universidad Bilgi (Estambu)l, en el Pratt Institute y en Parsons New School.
Matthew Drinkwater, jefe de la Fashion Innovation Agency, trabaja en el London College of Fashion donde es el jefe de la Fashion Innovation Agency.
Ha distribuido la primera falda digital a nivel mundial para Nokia, ropa con cargadores inalámbricos para Microsoft, un brazo biónico impreso en 3D para ayudar a celebrar el lanzamiento de Star Wars: The Force Awakens y lo que Forbes ha descrito como "el primer ejemplo de tecnología ponible realmente bonita" para Disney. Matthew fue reconocido como una de las cien personas más influyentes en el mundo de la "tecnología ponible", y, por la BBC, como una de las quince personas más relevantes en el sector de la tecnología en Inglaterra y, por último, por Drapers, como un "pionero en la moda tecnológica que está cambiado el rumbo de las ventas".