The millennial generation are interactive consumers who don´t follow but create trends. With more channels and connected consumers than ever before we explore how technology changes how we discover, experiment, and access fashion; how we want, where we want, and when we want.
Our fashion line up just became a even more high end, haute couture. We have two amazing entrepreneurs who will provide the details on everything from the glitz and the glamour to the nuts and bolts of what actually happens behind the scenes.
Sébastien Fabre is the founder & CEO of Vestiaire Collective, a social shopping site dedicated to fashion. The site differs from other market places through the combination of a strongly curated inventory and a unique quality control process. With a background in strategy and business development, Sebastien has multiple experiences in creating new revenue streams and development at Vivendi, Microsoft, and Trader Classified Media. Previously he ran various start-ups including NetClub which sold to Match.com. In September 2013, it was announced that Condé Nast had acquired a stake in Vestiaire Collective, leading a round of funding totalling $20 million, with the participation of venture capital firms Balderton, Ventech and Idinvest Partners.
LINKEDIN: https://fr.linkedin.com/in/sebastien-fabre-98175025/es
Eddie Mullon is the founder of Fashion GPS and President of Launchmetrics. In 2002, Eddie created the first prototype of today’s successful Fashion GPS Samples System, for industry PR powerhouse KCD in New York. This system was the first of its kind to use technology to manage the workflow between publicists and publications, when at the time they were managing their sample closet with a paper filing system. The product was an instant success and Eddie formed Fashion GPS with the aim of building great products that simplify complex processes for the fashion industry through technology.
Prior to founding Fashion GPS, he had a number of varied experiences in the fields of tech, fashion, music and more.
LINKEDIN: https://www.linkedin.com/in/eddie-mullon-494429
TWITTER: https://twitter.com/eddiemullon
Moda bajo demanda – Como lo queremos, lo que queremos, cuando lo queremos. Confirmados los emprendedores de la sección de Moda.
La generación de millennials son consumidores interactivos que no siguen tendencias, más bien las crean. Con más canales y más consumidores conectados que nunca exploramos cómo la tecnología cambia la manera en la cual descubrimos, experimentamos y accedemos a la moda. Como queremos, donde queremos y cuando queremos.
Nuestro line-up de Moda contará con una gama más alta: alta costura. Tenemos dos emprendedores increíbles que nos proporcionarán los pormenores de todo, desde lo más brillante y glamuroso hasta cada detalle de lo que realmente sucede detrás de los escenarios.
Sébastien Fabre es Fundador & CEO de Vestiaire Collective, una plataforma de compraventa dedicada a la moda. El portal se diferencia de otros por su selección de inventario y un proceso de control de calidad singular. Sébastien – con formación en estrategia y desarrollo de negocios – tiene múltiples experiencias creando nuevas fuentes de ingresos y desarrollo en Vivendi, Microsoft, y Trader Classified Media. Anteriormente ha dirigido varias start-ups, entre ellas Netclub, que se vendió a Match.com. En septiembre 2013 se anunció que Condé Nast invirtió en Vestiaire Collective, liderando una ronda de financiación por un total de $20 millones y con la participación de las sociedades de capital riesgo Balderton, Ventech e Idinvest Partners.
LINKEDIN: https://fr.linkedin.com/in/sebastien-fabre-98175025/es
Eddie Mullon es el Fundador de Fashion GPS y Presidente de Launchmetrics. En 2002 Eddie creó el primer prototipo de lo que hoy en día es el exitoso Fashion GPS Samples System para el gigante del sector de relaciones públicas en Nueva York, KCD. Este sistema fue el primero en usar tecnología para gestionar el flujo de trabajo entre publicistas y publicaciones, en unos tiempos que éstos manejaban sus muestrarios con un sistema de archivos de papel. El producto fue un éxito inmediato y Eddie formó Fashion GPS. Su objetivo es crear productos que, a través de la tecnología, simplifiquen procesos complejos en la industria de la moda.
Antes de fundar Fashion GPS, Eddie tuvo experiencias variadas en los campos de tech, moda, música y más.
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